5 دلیل مهم برای اینکه همیشه باید از ضد آفتاب استفاده کنید

سه شنبه 16 آذر 1400
8:29
beautyexpert

بسیاری از ما اهمیت استفاده از کرم ضد آفتاب را در ماه های تابستان برای جلوگیری از آفتاب سوختگی و آسیب می دانیم، اما واقعاً باید یک اقدام پیشگیرانه برای سلامتی در تمام طول سال باشد. همیشه بدون توجه به رنگ و رنگ پوستتان از ضد آفتاب استفاده کنید. قدمت کرم ضد آفتاب به مصر باستان برمی گردد، جایی که از عصاره سبوس برنج و یاسمین برای محافظت از پوست در برابر نور خورشید استفاده می شد. شیمیدانان اولین ضدآفتاب تجاری را در سال 1936 اختراع کردند و از آن زمان تاکنون بهبود یافته است. ضدآفتاب های مدرن در برابر آب مقاوم هستند و در بسیاری از محصولات آرایشی و زیبایی مانند پرایمرها، فونداسیون ها، سرم ها و کرم ها وجود دارند.

چرا باید همیشه از بهترین مدل های کرم ضد آفتاب برای پوست خشک استفاده کنید، حتی در روزهای ابری، تا 80 درصد از اشعه های خورشید می تواند از ابرها عبور کند، بنابراین اگر فکر می کنید در یک روز ابری خوب است که از ضد آفتاب چشم پوشی کنید، دوباره فکر کنید. کرم ضد آفتاب یک عادت مراقبت بهداشتی مهم پیشگیرانه است که باید در تمام سال از جمله ماه های زمستان حفظ شود. برف می تواند تا 80 درصد از اشعه ماوراء بنفش (UV) را منعکس کند و خطر قرار گرفتن در معرض آسیب خورشید را افزایش دهد. همچنین، هر چه ارتفاع بالاتر باشد، در معرض اشعه ماوراء بنفش بیشتر است، بنابراین کرم ضد آفتاب برای تعطیلات اسکی خانوادگی نیز بسیار مهم است. وقتی شک دارید: همیشه از ضد آفتاب استفاده کنید!

در اینجا پنج دلیل اصلی وجود دارد که چرا استفاده از ضد آفتاب باید یک عادت روزانه در طول سال باشد:

از پوست شما در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند: تخریب لایه اوزون خطر آسیب خورشید ناشی از اشعه های مضر UV را افزایش داده است. کرم ضد آفتاب این اشعه ها را مسدود می کند و احتمال آفتاب سوختگی را تا حد زیادی کاهش می دهد. به دنبال محصولاتی مانند محصولات Goddess Garden با SPF (فاکتور محافظت در برابر نور خورشید) حداقل 15 باشید (بعضی پزشکان چیزی کمتر از 30 توصیه نمی کنند)، و هر روز استفاده کنید. برای پوشش کامل بدن باید حدود یک اونس درخواست دهید.

خطر ابتلا به سرطان پوست شما را کاهش می دهد: سرطان پوست شایع ترین شکل سرطان در ایالات متحده است. بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)، در سال 2013، 71943 نفر مبتلا به ملانوم پوست تشخیص داده شدند که 9394 نفر از این موارد کشنده بودند. با استفاده از ضد آفتاب هر روز، خطر ابتلا به سرطان پوست را به نصف کاهش می دهید.

از پیری زودرس پوست جلوگیری می کند: آسیب خورشید ناشی از اشعه ماوراء بنفش باعث پیری پوست می شود که با ظاهری ضخیم و چرمی مشخص می شود. تغییر رنگ؛ و تجزیه کلاژن، که به خطوط، افتادگی و چین و چروک کمک می کند. مطالعات نشان می دهد افرادی که کمتر از 55 سال سن دارند که به طور مرتب از ضد آفتاب استفاده می کنند، 24 درصد کمتر از افرادی که این کار را انجام نمی دهند، دچار این علائم پیری می شوند.

به حفظ رنگ پوست یکنواخت کمک می کند: کرم ضد آفتاب به جلوگیری از تغییر رنگ و لکه های تیره ناشی از آسیب خورشید کمک می کند و به شما کمک می کند رنگ پوست صاف تر و یکنواخت تر داشته باشید.

اگر موهایتان قرمز باشد، احتمال ابتلا به سرطان پوست بیشتر می‌شود: دانشمندان قبلاً فکر می‌کردند دلیل این افزایش خطر به دلیل رنگ پوست روشن مو قرمزها است. با این حال، در سال 2013، محققان جهش ژن MC1R را کشف کردند که باعث ایجاد موهای قرمز و پوست روشن می شود. این جهش همچنین یک مسیر سرطان زا ایجاد می کند که وقتی در معرض اشعه ماوراء بنفش قرار می گیرد، تمایل ژنتیکی به سرطان را افزایش می دهد.

منبع: ehe.health



[ بازدید : 16 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مجله سلامت و زیبایی آوا است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]